lördag 23 februari 2008

En härlig lördag

En bra dag att börja med "bloggandet"! Har blivit inspirerad av min arbetskamrat som har blogg som jag gillar att läsa. Nu ska jag bara komma underfund med hur det här fungerar...

Idag var en underbar lördag, tänk om alla lördagar kunde vara så här!
Väcktes vid halv 8 av att sonen är hungrig, men idag gick maken upp och fixade macka så jag fick fortsätta ligga i sängen (med en son som klagade över att pappan är för långsam). Somna om var uteslutet, sonen är tjurig som tusan för tillfället så jag tar upp min bok och ligger och läser, och läser.

Efter någon timme blir även jag hungrig, går upp och fixar ett par mackor och kryper ner i sängen och mumsar frukost tillsammans med min DS-spelande son och min bok. När jag ätit klart ska jag som är mamma spela en svår bana som grabben inte klarar av, ha ha ha, ibland blir jag ihopblandad med syrrorna som är jätteduktiga! Det slutar att efter flera misslyckade försök är jag ganska sammanbiten och talar om att "nu ska jag inte spela mer för jag kan inte den där banan", precis så som man inte ska reagera på ett spel!

Vid strax efter klockan 1 går vi upp och klär på oss, tar en skogspromenad till dagis där vi möter en dagiskompis med mamma. Väl inne (mamman har nyckel) så är det fikadags med bullar, kaffe och festis innan vi springer runt och sätter upp inbetalningskort på alla avdelningar. Det mest faschinerande var att när vi var klara och borde gått hem så lekte barnen på "sin" avdelning och hade jättekul och mammorna satt och ljög i "lugna rummet" istället för att gå ut i solen.

Hem och hämta bilen, åkte till MAXI för att handla 5 saker. Kom hem efter drygt en timme med tre kassar fulla och nästan 1000 kronor fattigare, jag förstår inte hur det går till!

Fixar kaffe och ner till lekplatsen så att lillen ska få vara ute och leka lite också, detta får mig att känna mig som en OK mamma trots att jag går och pratar i mobilen hela vägen!

Inga kommentarer: