söndag 24 februari 2008

Källsortering

Visst låter det vackert, hela köket är för det mesta fyllda med påsar med tidningar, gamla mjölkförpackningar, glasflaskor och en för kläder, inte konstigt att det ser stökigt ut här jämt!

Sen ska man vara miljömedveten, så vi tar bilen och åker iväg till närmaste återvinningsstation, för att dämpa det dåliga samvetet så brukar jag passa på att uträtta något mer ärende när jag ändå är ute och rastar bilen. Idag blev det lunch till lillen på McDonalds, jättepoppis mamma!

Ska jag vara helt ärlig så sorterar vi nog mest för att det inte får plats i soptunnan och anledningen till att det var jag som åkte iväg idag var för jag tänkte att lillen måste ha något att äta och jag orkar helt enkelt inte laga någon mat...

Så har jag sabbat det som hade kunnat vara ett par fina gärningar!

Inga kommentarer: