söndag 24 februari 2008

Tidig söndamorgon

Det är så skönt, hela den här familjen är sjusovare så ibland är jag duktig och går upp när jag vaknar vid 7-tiden. Fixar kaffe, startar igång datorn och det enda som hörs är musklick och när jag skriver på tangentbordet, så underbart!

Nu börjar det ljusna ute, men mysigast är det när det fortfarande är mörkt och bara skärmen lyser upp tillvaron.

Glömde bort, akvariumet som står bakom mig låter lite också, pumpen surrar och Botierna knäpper med käkarna, men det är bara hemtrevligt det med.

Funderar på vad jag ska göra idag, kanske något så tråkigt som att ta hand om tvätten och sen fortsätta röjja i källaren så att det i påsk kan bli ett rum där nere. Största svårigheten är att det mesta som ligger ivägen för rumbygget är min mans grejjer sedan snart 40 år tillbaka eller hans syrras... Några kartonger är deras avlidna pappas så det är inte bara att klampa in och rensa, även om det hade varit härligt! En stor container och bara ösa ner... Drömma får man ju!

Inga kommentarer: