torsdag 24 april 2008

Talböcker är underbart

Började förra sommaren att smålyssna lite på talböcker, mest för att kunna komma bort lite från verkligheten och ändå få något vettigt gjort. Insåg att det var riktigt skönt att klippa gräset samtidigt som jag "läste" en bok!

Nu har jag börjat åka kommunalt till jobbet och äter talböcker, det är helt fantastiskt speciellt om det är en bra uppläsare. Det svåraste är att försöka "läsa" när man ska gå och sova: det tar i snitt tre minuter innan jag somnar ifrån boken!

Nu är min första Wallander "uppäten", lika bra på talbok som på film! Undrar vad jag ska lyssna på nu... En till Wallander går säkert ner!

Bra att börja lyssna nu och fixa undan tvätten, vore skönt att bli av med det innan helgen för då ska jag nog sitta ute i solen med björkpollen och talboken och titta på när lillen leker!

Inga kommentarer: