tisdag 8 april 2008

Varför dataspel kostar...

Jag har kommit på varför man ska betala för dataspel och säkert program också: De man betalar för är mer välskrivna och sunkar inte ner datorn! Jag har några favvospel som min dator dock inte tycker om, helt plötsligt tar webbläsaren 97% av CPU:n och sen finns det lixom inget kvar till annat som jag vill att datorn ska göra samtidigt!

T.ex. vill jag gärna sitta och spela lite medan jag fyller min mobil med en ny talbok, jo jag hittade en som jag ska provlyssna på väg till jobbet, lite änglar och demoner! Men det fungerar inte att jobba med mobilen och fylla den med en bra bok samtidigt som jag spelar... Så nu när jag ska testa en ny bok så kanske jag ska ta och leta reda på några andra roliga spel som inte tar allt minne från datorn!

Eller också ska jag sluta sitta vid datorn och spela och gå ut och röra mig istället... Väntar med spänning på viktnedgången, undrar om den underlättas av de tre småbullarna jag vräkte i mig klockan 3 i natt?!?! Men gott var det och det går ju nästan att kalla det för frukost!

Inga kommentarer: