fredag 4 april 2008

Första ölen ute!

Fick ett samtal idag vid lunch:
- Hej, tänkte åka iväg med Ronny vid 7-tiden ikväll, funkar det?
Min underbara man, självklart funkar det, jag har ju inget planerat!

Fick ett mail vid 14-tiden från min kollega som är kvar ute vid stranden sedan jag flyttade in till Söder:
"Sent planerad AW, tänkte vara på söder vill ni följa med?"

Svor en lång ramsa men insåg att eftersom vi alla försöker smita tidigt och det räcker att jag åker vid 18:15 så hinner jag med en öl i alla fall.

Sen ringer mannen vid 17-tiden:
-Jag har fixat så att vi är BF ikväll, sonen sover borta!
Ett uttrop av glädje: Jag behöver inte stressa hem utan blir hämtad om många timmar!

Nytt samtal från mannen vid 6-tiden:
- Sonen har ångrat sig och vill sova hemma... Ring din mamma när du är på väg hem så kör hon honom. Inte senare än 9 är dock villkoret.

Smolk i glädjebägaren men då var jag inne på öl två så det kändes helt OK!

Klockan 7 frös vi halvt om halvt ihjäl, solen hade ju försvunnit, utestället stängde så vi gick vidare.

Vid halv 9 ringer telefonen:
- Hej det är mamma. Din son har hemlängtan så hur gör vi...

Självklart kommer mamma till Söder och hämtar mig, kör mig och sonen hem.

Visst har jag världens bästa make och mamma!?!?

Inga kommentarer: