lördag 29 mars 2008

Lördagar är fantastiska

Började med att vakna klockan 6 och eftersom vi behövde ha hem mjölk och jag behöver röra på mig så tog jag mig en promenad till Statoil som har öppet 24 timmar om dygnet. Dit var det drygt 2500 steg så det kändes bra, sen var jag tvungen att gå hem också! 4 kg tyngre på ryggen gick jag med raska steg hem med talboken i öronen, det kändes så härligt och jag gör gärna om det!

Kom hem och åt lite frukost innan gubben åkte iväg, då kröp jag ner i sängen och somnade som en död... Men jag ångrar inte promenaden och på lördagar är det meningen att man ska sova så man orkar göra något vettigt senare...

Shopping stod på agendan: Jag och bonusdotter som fyller 12 på måndag åkte till centrum och förlustade oss. Vips hade jag gjort av med nästan en tusenlapp på saker som jag inte hade planerat, kändes jättebra och jag har garanterat förtjänat det!

För att döva samvetet köpte jag ett par tröjor till gubben, ett par strumpor till lillen, en t-shirt till bonusdotter 10 år och ett par byxor och tröja till bonusdotter snart 12 år.

Sen åkte vi hem, åt lite innan det var dags att lägga sig framför TV:n och göra INGENTING!

Inga kommentarer: