fredag 28 mars 2008

Långledig...

och vad ska man göra då? Tanken var att källaren skulle tömmas, två av tre barn skulle vara hos sin mamma och den sista som har mamma och pappa på samma ställe skulle vara på dagis...

Började med att jobba i tisdags, gubben röjde som tusan i källaren!
Onsdag gick jättebra, lillen på dagis, gubben röjde källaren och jag lyssnade på talbok.
Torsdag så ville lillen vara hemma, självklart fick han det! Bonusbarnen kom på eftermiddagen med tåg från sin mamma. Gubben röjde i alla fall jättebra!
Fredag hade vi alla barnen hemma, ingen var väl på så där jättebra humör förrutom gubben som var i källaren på förmiddagen, ett ärende på eftermiddagen innan skroten fick sitt dagliga besök.

Sen hem till svärmor på Påskmiddag, gott vin hade hon och maten var fantastisk! Jag har insett att om man träffar familjen lite mer sällan så är det riktigt trevligt, speciellt tillsammans med en massa vin.

Så var veckan slut, i alla fall veckodagarna och jag inser att jag behövde nog mest vila och kunde ändå inte rensa ut gubbens pappas grejjer. Men jag har faktiskt fixat mat och röjt i köket, dammsugat och tagit hand om akvariumet och blommorna hela veckan!

Inga kommentarer: