fredag 7 mars 2008

Gamla kläder

När man har barn så växer de och det innebär att garderober ska rensas flera gånger varje år. Eftersom jag tycker det är trist och värdelöst att bara slänga kläder som funkar till minst ett barn till så brukar jag försöka sälja dem på Tradera.

Det jag glömmer bort varje gång är vilket jobb det är med dessa "klädförsäljningar". Först ska man välja vilka kläder som är lönt att försöka sälja.
Sen ska de fotograferas, det innebär ryggskott eftersom jag har ett gammalt lakan som jag lägger på golvet och sen lägger kläderna på innan jag fotar.
Sen ska korten föras in i datorn från kameran.
De ska redigeras, d.v.s. beskäras och förminskas
Sen är det dags att lägga upp plagg för plagg på Tradera med bra beskrivningar så att många tittar och budar så att det förhoppningsvis trillar in en slant och inte bara är en välgärning.

De kläder som jag sorterar ut som jag inte ens försöker sälja hamnar i papperskassar och trillar så småningom ner i Röda Korsets tunna, UFF finns ju inte längre utan har bytt namn, men jag hörde att de fick dåligt rykte för några år sedan så de får bara trasiga kläder av mig.

Så, nu är det dags att fortsätta beskära och förminska fotografierna, innan dagen är slut så ska jag ha lagt upp alla auktioner och det är en hel del! Tur att lillen inte hämtat sig efter febern utan ligger snällt i sängen och tittar på TV och spelar Nintendo.

Inga kommentarer: