lördag 1 mars 2008

Så var det slut

Från en dag till en annan så har jag nu bytt arbetsgivare, inte för att jag gjorde ett aktivt val direkt utan för att tidigare företaget valde att Överlåta verksamheten på en partner. Men oj vad bra det känns, har smånynnat "Jag är glad att det är över..." hela dagen, mycket för att när man vet att något ska ske så har jag inte direkt tålamod att vänta, det ska ske på en gång!

Nu vet jag inte riktigt vad som väntar mig på måndag, jag kommer att jobba ihop med ungefär samma männsikor, några har valt att inte följa med i övergången och nya chefer dyker upp på måndag men annars vet jag inte så mycket. Det som är mest spännande och som jag tror att jag gillar bäst är att jag egentligen inte vet vad som händer:
* Hur blir min nya chef?
* Kommer vi jobba exakt likadant tills dess att vi flyttar från våra nuvarande lokaler?
* Hur kommer indelningen av människor att se ut och får vi, jag och mina kolleger vara med och bestämma?
* Vilka krav kommer att ställas på oss?
* Och vilka nya system och uppdrag kommer vi att få lära oss, och när?

Jag ser fram emot lite nytt, inte för att det gamla var skit men det hade kunnat vara betyligt mycket bättre än det var!

Så på måndag ska jag skriva klart de sista arbetsbetygen, se till att allas id-kort byts ut och framförallt: Träffa min nya arbetsgivare i min gamla arbetsgivares lokaler...

Inga kommentarer: