lördag 1 mars 2008

Dubbelparty ikväll

För att vara en ganska tråkig hemmamamma kan man lugnt konstatera att ikväll är det andra bullar! Maken stannar hemma med barnen (vi har alla tre den här helgen) och jag drar iväg! Börjar hos en av mina "skyddslingar" som jag bossar över på vardagarna och firar hans födelsedag tillsammans med resten av teamen och hans andra kompisar, det ska bli jättekul! Senare ska jag vidare till min kollega som har förfest hemma hos sig för sin mamma som fyller år men är utomlands. Får se om jag hinner med förfesten eller sluter upp till utgång alternativt efterfesten.

Det som är mest tråkigt är att alla människor verkar bo på fel sida av stan, eller är det kanske bara alla roliga människor som har fester som gör så?

Skjutsen dit är klar och vattenflaskan är fylld med vin som ligger i kylen. Sen inatt eller tidigt imorgonbitti beroende på hur länge jag orkar eller hur man ser på saken så ska jag försöka ta mig hemmåt, det blir spännande! Jag har några alternativ till polare som gärna kör en sväng för halva taxitaxan så det ordnar sig förhoppningsvis, undrar om pengarna ens täcker utlägg för bensinen, den är dyr numera!

Kompisar är bra, de ska man vara rädd om, så nu hoppas vi att det här blir en bra och rolig kväll och att rätt låtar går vidare i Melodifestivalen, har hört två bidrag som faktiskt platsar in i festivalen i mitt tycke!

Inga kommentarer: