fredag 6 juni 2008

Generande hårväxt

Jag är inte direkt fanatisk vad gäller "generande hårväxt" på oss kvinnfolk, men när sommaren kommer så undviker jag linnen om jag har en tendens till något som kan kallas "buske" under armarna (det finnt låga små buskar också...). Samma sak så sätter jag inte på mig baddräkt eller bikini och knallar ner till stranden eller ännu värre: besöker badhuset utan att ta bort spåren av det som brukar finnas i bikinilinjen!

Nu kom ju äntligen värmen tillbaka, helt underbart fantastiskt! Båten är dock trasig så jag och barnen gick ner till stranden där lillens dagispolare väntade på oss. Barnen lekte och hade skoj, de stora mest i vattnet och småttingarna på stranden.

Sen var det dags, lillen behövde besöka Bajamajan, tänkte logiskt att det är i början av säsongen så den kan inte vara så äcklig och vi hade ju inget val. Blev omsprungna på väg upp till boden och var tvugna att stå och vänta på en halv familj som gjorde sina behov innan det blev vår tur.

Mamman med två barn som sprungit om oss för att slippa vänta tills vi var klara hade inte klätt på sig något när hon knallade upp till boden och det enda jag såg var en hel skog runt bikinibrallorna, det såg så fruktansvärt äckligt ut! Då kan man ha på sig kortbyxor om man som småbarnsmamma absolut inte hinner hitta någon tid att ta bort buskaget!!! Sen kan jag lugnt konstatera att hon omöjligt kan ha någon man till sina barn, för något mer avtändande än det där kan knappt finnas, och om hon hade en karl kanske hon hade kunnat åtgärdat det där medan han tog hand om barnen!

Men det som var positivt: Bajamajan var fräsch, helt klart den fräschaste jag har varit inne på så den kanske bara har varit där en dag eller två.

Inga kommentarer: