onsdag 4 juni 2008

Luft är härligt...

Så har då värmen kommit, det är verkligen jätteskönt! Det bästa med att jobba när det är stekhett är att man då kan svalka av sig när man kommer in, det kan ju faktiskt vara riktigt skönt att sitta på jobbet där det är svalt efter att man varit ute på lunch t.ex.

Men på mitt jobb har jag igår felanmält att vi har fruktansvärt dålig luft, ändå är inte alla som ska jobba i lokalen på plats... Gubben kom och tittade, förklarade snällt för mig att det är kyla i taken också. Eftersom han var så snäll så förklarade jag snällt för honom att förmiddagarna fungerar, men eftermiddagarna är hemska. Han lyssnade och kom tillbaka idag med mätutrustning...

Efter att ha mätt på samtliga aggregat i taket såg han lite ledsen ut: -Jag förstår att ni har det jobbigt på eftermiddagarna, ni får ingen kyla från taket! Varför kunde han inte svara på men skulle kolla upp installationen och se till att även vår miljö blir ok. Nu börjar jag förstå att de som inte sitter på min plats (jag har stora kylaggregaten bakom min stol) ser groggy ut efter ett par timmar: Ingen luft, ingen kyla och en fruktansvärd ljudvolym! Tur att det finns att jobba med så att man inte blir arbetslös!

Inga kommentarer: