söndag 24 maj 2009

Det är inte jag som är gammal!

Så skönt att få det bekräftat att även de som är yngre än mig tycker det är otäckt att åka kommunalt hem på kvällarna.

Min kollega skulle ta sig hem igår kväll, 00:30 är ju faktiskt fortfarande kväll i mina ögon! På T-banan går det omkring 10-15 yngre "förortsbarn" som hon så fint benämde personerna och drog i medpassagerarnas kläder, visskade h**a i öronen på tjejerna i vagnen och var allmänt störande. Eftersom de var så många så var det självklart ingen som vågade säga till, inte heller min kollega!

Droppen var väl när "gänget" gick av på samma station som henne, de stannade dock kvar på perongen men när hon kom upp så stod det en bil brevid uppgången som fint började rulla efter henne när hon började gå! Nä, hon uppskattade det inte och tog självklart upp mobilen och ringde kompisen hon åkt från för att ha lite falsk trygghet och sällskap.

Min tröst är i alla fall att det har inget att göra med åldern att jag inte gillar att vara ute på kvällarna i stan och åka kommunalt, det är jätteskönt!

Dessutom fjällar jag lite i min urringning och det kliar, så surt! Tur att det är brunt även under första lagret hud!

Inga kommentarer: