fredag 24 juli 2009

70,0

Idag blev det inget foto, men jag kan ju lugnt konstatera att det går sakta men säkert nedåt och om man ska snitta -0,5/vecka så ligger jag ju bra till.

Mitt största problem verkar vara alla goda, underbara, fantastiska kakor som finns överallt: I Pers väska när vi åkte till Skansen, i skåpet i köket fanns det två paket eftersom vi köpte hem "om Per vill ha". Nu är det en jättedålig ursäkt som många småbarnsföräldrar använder: "Jag går upp i vikt för jag äter upp det som xx inte orkar", nu kan jag alla dåliga ursäkter och kan inte ens kalla mig själv för "småbarnsförälder" längre så det är bara att tänka bort (äta upp och inte köpa hem nya) alla goda kakor och koncentrera mig på bubbelvatten och kaffe.

Igår blev det inte mycket av något, mådde så illa när jag åkte in till stan och illamåendet hängde kvar även på väg hem, antagligen vätskebrist eftersom jag är världssämst på att dricka! Så när jag kom hem så somnade jag och sov ett par timmar.

Men jag är glad, för nu har jag bokat tid för tatuering till nästa fredag 31/7, fått ledigt av min chef och min kollega täcker upp för mig på jobbet. Ett bra pris (tror jag), min favvotattuerare (har inte träffat så många) och hon som satt som kundmottagare är en gammal jobbarkompis från BITE (jag vet, ett helt liv sedan!) vilket också gör att det känns kanonbra!

Tjoho, skattepengar flyg er väg, Späckhuggare bo på min vad!!!

Inga kommentarer: