tisdag 21 juli 2009

Snart är semestern slut

Nu är det snart slut, inte riktigt eftersom jag är ledig hela den här veckan men jag tycker att mina ynka två veckor gick alldeles för fort. Men det har ju inte varit en semester som det brukar...
- Städat hos Farfar nästan en heldag
- Begravning av Farmor nästan en heldag
- Utrensning av Farmors kläder och dukar nästan en heldag
- Tvätta en väldigt massa kläder, säkert två heldagar
- Leka med Lego med Per säkert en heldag (oj vad skoj!)
- Ute med båten en heldag (ååå så underbart)
- Fira barnens kusin, en halvdag
- ta katterna till veterinären (kastrering/chippning på Sessan, Vaccinering på alla tre), tar säkert några timmar totalt
- Städa Pers rum, nästan en heldag
- Städa resten av huset, en halvdag i alla fall
- Besöka tatueraren och boka tid, nästan en halvdag räknar jag med

Så hur många dagar hade den här semestern: 10 dagar får jag det till, när var det jag skulle vila??? Fast om jag räknar med helgerna så är jag ju faktiskt borta från arbetet i 14 dagar så då blev det ju faktiskt lite tid över till att:
- Fixa semesterbilderna
- Städa efter kattungarna som stökar ner
- Lägga ut annons om kattbebbarna
- Stryka kläderna så att man har något att ha på sig när man går till jobbet

Vilken tur att Per ställde in Skansen och klippning, det hade jag ju aldrig hunnit med!

Vad händer idag... Nja, bara att jobba på listan och fortsätta med tvätteriet, måste stryka undan lite så att det nya rena får plat också. Tråkigt men det måste göras!

Inga kommentarer: