lördag 25 juli 2009

Spännande dag

Skulle sköta mig, tänka på vad jag stoppade i mig och beta av det som var kvar på att-göra-listan... Det sket sig ganska radikalt!

Farfar ringde när jag precis upptäckt att jag glömt att stoppa tillbaka lite saker i frysen efter avfrostningen igår, suck, fick slänga en hel del frysta grönsaker och bär, men men, jag överlever. Farfars mobil har dock slutat fungera, det är mindre bra! Lovar att åka förbi honom när jag ska åka och handla, men självklart fick jag springa runt och leta efter mina nycklar om jag alltid har i jackfickan eller väskan... Hittar de inte, ringer M men han har självklart ingen susning, stoppar ner näven i väskan ytterligare en gång medan jag pratar med M och BINGO, där låg de!!!

Hem till farfar för att konstatera att det inte ens går att ta ut batteriet ur hans gamla telefon, lovar att åka och handla en ny till honom då den verkligen är stendöd... Efter kaffe och två citronmuffins (försökte låta bli den andra, men den skrek så högt) åker jag till Länna och börjar på Giganten, fanns ett par Nokia som han egentligen inte ville ha så jag knallade vidare.

Oj då, REA-skyltar utanför en sportaffär måste spanas in... En bra stund senare och 500:- fattigare har sonen fått sig ett regnställ och ett par gympadojjor, vilka fynd, jag sparade 500:- på regnstället och 100:- på gympadojjorna!!! Dags att gå vidare, det var ju farfar som skulle ha en mobil, vänta, REA på Stadium, det går ju inte att passera!!! In där, tyvärr inget direkt som föll mig i smaken förrutom två pikétröjor till min käre make, jättefina för 129:-/st, på väg till kassan ropade ett par kortbrallor på mig "din make behöver oss", så det var ju bara att de också fick följa med till kassan...

Konstigt, nu har jag varit iväg jättelänge men ingen telefon är inköpt... Expert har mobiltelefoner och REA, perfekt, men ingen bra telefon till farfar och eftersom jag är så ståndaktig och inte går på REA-skyltar så köpte jag inget *fniss*

In på OnOff och hittar en säljare, förklarar att jag ska ha en superenkel, jättebillig mobiltelefon till min gamla farfar på 90 bast. Säljaren tar fram dagens erbjudande, en superenkel Nokia för 299:- utan abonnemang och olåst!!! SÅLD!!! Egentligen ville farfar ha en Ericson med likadana menyer som han har idag, men den telefonen är typ 10 år gammal och det finns nog inte såna menyer längre så det är var det närmaste jag kom (Nokia är ju lite efter *fniss*).

Så ringde sonen, hungrig, så jag struntade i att handla mat för det hann jag bevisligen inte med utan drog till pizzerian och shoppade. Eftersom jag ska tänka på vad jag äter så delade jag och pojken på en calzone, det tyckte jag var bra jobbat! Hem till farfar med telefonen och efter en snabblektion så drog jag ner till Maxi och shoppade.

När jag nästan var klar (stod och snackade skit med en kompis...) så ringde gubben, han ville ha hämtning, skjuts hem och efter att han duschat ha skjuts till Älvsjö... Hmmm, hur löser vi middagen, vi hinner ju inte eftersom hela min dag har gått åt till att göra av med pengar... Mc Donalds och en Big Mac, inte det bästa när jag tänker ur viktsynpunkt, men tiden försvann och vi behövde mat snabbt på vägen!


Så idag har jag varit duktig, shoppat typ mat för 2000:- och saker till mina killar (farfar betalade själv och räknas inte) för typ 800:-, men om man slår ut det på de timmar jag var hemifrån så är det helt OK!

Nu är vi hemma, pojken ligger i sängen och tittar på TV och jag ska lägga mig där också för att stänga av den alldeles strax och sen sova. Måste upp senare och hänga tvätt och stryka, men det är då det!

Inga kommentarer: