lördag 4 juli 2009

En solig lördag

och vad måste jag göra: städa tvättstugan! Det var ordning där, sen fick jag för mig att slänga ut garderoben som gubben svurig över i flera år... Gissa om det blev stökigt när allt som var gömt i en garderob skulle hitta nya boplatser... Inte det lättaste och det som inte autmatiskt hade ny boplats har bott på bänken och torktumlaren, JAG HATAR RÖRA!!! Så idag sker det, gubben är ute och fortsätter med panelen på huset och jag ska fixa iordning tvättstugan så att jag slipper bli tokig varje gång jag ska tvätta!

Visst, solen skiner, men eftersom det varit så varmt de senaste dagarna så har jag inte orkat göra något när jag kommit hem från jobbet. Inte nog med att det är en massa nytt jag ska lära mig det är stekhett också så på eftermiddagarna har hjärnan gått på semester vilket inte är allt för lyckat!

Men det är kul på jobbet och jag känner att jag börjar få grepp om mycket. Nu är det snart dags att sätta upp mål för min personal, mål är viktiga och förhoppningsvis har jag greppat tillräckligt mycket för att kunna bestämma vad som ska mätas och vad som är prioriterat... Men jag tänker inte skriva något i sten, det får utvärderas månad för månad och flexibilitet är viktigt.

Tvättstugan var det, undrar om jag ska passa på att vika undan alla strumpor och kalsonger som torktumlades för några månader sedan... Har inte direkt haft något behov, men det är ju skönt när det är undanplockat i garderoberna ;-)

1 kommentar:

Jenny sa...

Hejsan.
Får jag fråg när ni flög från Turkiet med nazar och när ni när ni checkade ut från rummet??