lördag 10 maj 2008

Det gäller att passa på

Så har det varit ett par dagar med kanonväder, åååå jag älskar det! Sen är det någon elak dj...el som säger: Nästa vecka blir det bara 10 grader!

Nu är nästan hela helgen sabbad, hur ska jag kunna göra något inomhus eller hålla mig lugn: Jag måste ju passa på att att njuta av sommarvädret!!!

En tur ut till båten gör susen! Gubben är vid vinterupplägget och plockar, ungarna smet iväg och de stora skulle antagligen bada. Brrr så mycket tänker jag inte njuta, jag badar i och för sig typ nästan aldrig, men när jag var 12 gjorde jag det gärna, tidigt och ofta!

Ååååå fantastiskt, hela båten och jag alldeles ensamma! Nu gäller det, fram med skurborsten och tvätta bort alla pollen och skogsskräp som ligger och förfular båten! Båten är gammal och blir aldrig riktigt ren eller fin, men det är i alla fall min pärla!

Hann precis svabba klart och det hann torka innan gubben och sen barnen kom för det var dags att ta en tur! Eftersom sjösättningen av de andras båtar gått så bra så hade vi ju tiden, och det gäller ju som sagt att passa på!

Behöver jag säga att resten av målandet i ruffen får vänta till en mindre solig dag?! Då behöver det ju inte vara strålande sol för att man ska kunna jobba.

Inga kommentarer: