lördag 31 maj 2008

Ibland bara händer det

För det mesta är jag trött och har inte lust med något efter jobbet, gillar att bara vara hemma och göra ingenting alternativt umgås med familjen. Umgås är ett trevligt ord, undrar vad det betyder egentligen...

Idag skulle jag i alla fall egentligen ha hämtat på dagis, men precis när jag är på väg ut genom dörren på jobbet så ringer sonen från pappans mobil! Kanon, jag hinner besöka damrummet innan jag springer hem. Hemma drog jag igång en maskin tvätt, sen kom M över med vaxet. Idag är stora benvaxardagen, första gången och M har lovat att fixa mina ben.

Eftersom jag är så otålig så tittar jag på hur hon gör på sina och sen kör jag själv, trodde faktiskt att det skulle göra ondare än det gjorde och det är ju positivt. Besviken på att många fjun var lite för korta och nu sitter och skrattar åt mig på benet, de som skrattade för högt har jag dock dragit bort med pincetten, skrattar bäst som skrattar sist!

Sen blev det kaffe utomhus, tre krukor med tomater hamnade i en stor kruka. En massa fröer hamnade i den krukan som min man körde omkull så att mina fina fröer försvann. Smultronen vid muren krattade jag igenom och rensade, sen fick de lite mera jord och Per vattnade. Så otroligt effektiv har jag inte varit på länge!

Slängde ner Per i sängen när M åkte hem, somnade och sov ett par timmar. Upp och hänga andra maskinen med tvätt, tömma diskmaskinen som jag startade tidigare, vattnade orkideerna (det är 12 stycken och det är inte bara att skvätta) sen gick jag och la mig otroligt nöjd med mitt dagsverke, på en fredag!!!

Inga kommentarer: