söndag 18 maj 2008

Tvättbryderi

Det är ju fantastiskt! Jag gick i strejk och vägrade lägga in rena kläder i bonusdotterns rum under ett par veckor, tyvärr la hon inte in så mycket smutstvätt heller så hon märkte inget, smutstvätt som ligger på golvet i hennes rum blir ju aldrig tvättade.

Efter mycket om och men så gav hennes pappa henne en tvättkort, ganska less på att se kläderna ligga och skräpa på golvet, när tvättkorgen svämmade över och kläderna ändå hamnade på golvet säger pappan till "det är dags att sortera in smutstvätten".

Barnet eller vad hon är åker hem till sin mamma över helgen, när hon kommer tillbaka hem får hon ett utbrott över att vi lämnar in två nästan fulla papperskassar med rena kläder som hon måste vika ihop och lägga in i garderoben! "Fy fan vad ni är taskiga som inte lämnat in lite i taget" slänger hon ur sig.

För en gångs skull blev jag så rosenrasande att jag skakade och bad henne fundera: Om man lägger in en hel tvättkorg med smutsiga kläder samtidigt, hur tror man då att kläderna kommer tillbaka: Jo, typ en hel tvättkorg men med rena kläder som behöver tas om hand!

Funderade helt klart på att sluta tvätta frökens kläder alls, men tyvärr är jag ju vuxen så jag kommer väl inte undan, men det är frestande!

Det roligaste är att jag fick henne att lämna ut en av de två papperskassarna för påfyllning av rena kläder när hon sorterat klart, då morrade hon inte ens så kanske föll poletten ner!

Inga kommentarer: