fredag 9 maj 2008

Äldreboende som verkar fungera!

Tog en panik-semesterdag idag, har lite mycket att stå i...

Lämnade pojken på dagis, nä just det, Förskola heter det numera och inga "fröknar" finns det utan endast "pedagoger"! Sak samma, han kom till DAGIS vid 9, sen åkte jag hem och packade in småspadar, en liten rabattkratta och en sekatör. Hämtade upp min kompis som är "mellan jobb" och begav oss till min farmor.

Min farmor har flyttat till ett äldreboende och därmed separerat från min farfar, det är ett stort steg men absolut rätt! "Lägenheten" består av ett stooort, ljust rum där det får plats både ett bord med ett par stolar, en TV-möbel med tillhörande fotölj, sängen och ett nattduksbord och ändå finns det en massa space kvar!

Farmor har turen att ha en egen uteplats, helt fantastiskt! Dock så ingick det en rabatt som föregående gäst måste ha glömt bort eller struntat i... Min farmor är i stort sett blind så jag och A rensade och fixade i drygt en timme, det blev jättefint! Självklart underlättade det att min pappa rensat bort det mesta döda som satt fast i buskarna igår.

Tack och hej farmor, nu kom farmors kontaktperson för det var dags för en promenad före lunchen! Å vad jag gillar farmors nya boende, hoppas att det håller i sig!

Verkar som att personalen trivs och lunkar på, min kompis som jobbar inom vården ser aldrig att de har annonser och söker folk så då räknar vi med att det är en bra arbetsplats där personalen trivs och då borde gamlingarna också göra det!

Inga kommentarer: