tisdag 20 maj 2008

Kollegor, de finns!

Idag innan jag åkte iväg på min konferens i skärgården där jag nu sitter och snyltsurfar på deras Internet (det ingår i rummen) så hade jag faktiskt en av mina kolleger på jobbet!

Det är svårt att förklara, jag var typ utan kolleger i någon månad, sen fick jag två stycken. Lyckan var kortvarig då den ena inte riktigt "passade in" utan slutade hastigt och lustigt efter ett par incidenter, den andra passade dock kanon i mitt tycke! Sen fick jag ytterligare en kollega och det kändes jättebra, två kolleger som har bra tänk och som jag tycker att det fungerar kanonbra med!

Men så kom övergången och jag flyttade till den nya lokalen och mina kolleger sitter kvar vid stranden... Förstod nog inte riktigt hur tomt det är att inte ha sina kolleger på samma kontor, en telefon och MSN kan aldrig ersätta "korridor-snacket"!

Idag hände det dock, när jag kom in på jobbet så satt P på min plats och jobbade. Efter en timme var jag övertygad: Det är pest att vara själv och f_n vad jag saknar mina kolleger!!!

Nu ska de dock snart flytta från Stranden och in till Söder till våra då förhoppningsvis nyrenoverade lokaler, jag ska snart påbörja nedräkningen! Senast den 1 juni tror jag att det är sagt, och dit är det ju bara några dagar och lön imellan!

Inga kommentarer: