lördag 4 april 2009

Migrän är skit

Första riktiga lediga vårdagen, helt underbart väder och jag, gubben och alla barnen var ute. Jag fixade lite på baksidan där barnen fått plocka fram alla sommarleksaker.

När det är dags för mig att fixa iordning lunchen, korv med bröd till alla utom mig utomhus, så kryper det fram: Mitt i slipandet av trädelar till båten så har gubben min fått migränkänning! Huvudvärk och illamående, så jag slängde in honom i sängen och fortsatte hålla barnen utomhus, nu med en bättre anledning än att det bara är sol och vår ute!

Barnen åt som hästar, tre korvar med bröd var och utöver det ett varsitt korvbröd med ketchup i, undrar varifrån den idén kom för jag är garanterat oskyldig!!!

Efteråt smög vi iväg till lekplatsen så att migrängubben skulle få sova, la mig på bänken vid sandlådan efter att ha flyttat ut den till solen och lyssnade på min talbok... Vaknade en stund senare av att pojkarna ville gå hem, men när de hade väckt mig ur min sköna dvala så ville de fortsätta leka en stund till. Skönt att ha supernappat i solen, stärkt av all saft som vi hällde i oss så begav vi oss hem när det var en timme kvar med de extra barnen.

Mutade barnen med glass, migränen hos gubben hade lagt sig så han åkte iväg till båtaffären och shoppade loss ordentligt! När glassen var uppäten ville de spela guitar hero, de hann spela två låtar sen stod en mamma som vilat sig från tvillingarna hela dagen och behövde hämta hem busfröna innan deras storasyster skulle iväg till sin simning.

En jätteskön dag, jag somnade drygt en timme efter middagen och det var så skönt, nu ska jag gå in och lägga mig och vila en stund till så får vi se om jag vaknar något mer idag!

Inga kommentarer: