lördag 4 april 2009

Vår ute, vår inne

Vår i hjärta, vår i sinne… Eller kanske var det sol det skulle vara?

Gått om vår är det i luften, det är varmt, jag är snorig, solen skiner, fjärilar är det gott om och barnen är utslängda: Inga barn inne när det är så fint väder!

Idag har jag tre barn, tre pojkar som är 6 år som leker, det är Pers tvillingkompisar som är här några timmar, de träffas ju bara varje vardag i skolan och på fritte… Men de har kul och snart ska jag servera dem korv med bröd, de stackarna får inte ens komma in och äta!

Själv ska jag svulla min gamla matlåda, plocka undan den sista tvätten, ut med torkställningarna och hänga de två maskinerna som jag har kört idag! Undrar om jag kan gå och vila sen, eller blir det utemöblerna som stått ute hela vintern som ska få sig en avtvättning i solskenet…

Den som lever får se, gubben min ligger med början på migrän så det är nog bra om vi andra håller oss utomhus och långt ifrån honom så att han får vila!

Inga kommentarer: