tisdag 7 april 2009

Påsklov!!!

Nu har mitt påsklov börjat, jag är ledig onsdag och torsdag och sen jobbar jag de riktiga helgdagarna för att vara ledig måndag och tisdag igen. Kanske inget riktigt påsklov men lillskrutt får i alla fall vara ledig en vecka och vila upp sig.

Sen är det ju tyvärr så att när man är 6 år så behöver man inte vila och absolut inte sova. Efter några timmar själv så är livet eländigt och man får aldrig göra något kul som att leka med kompisar klockan 8 på kvällen. Snacka om att vi föräldrar är fruktansvärt elaka nu för tiden!

Började lovet med att införskaffa lite påskpresenter, eftersom min kille inte är så förtjust i godis så blir det ett litet påskägg med godis och påskpresenter. Det blev betydligt dyrare än planerat, men det är bara påsk en gång om året och hans kompis som är här på torsdag måste ju också få ett ägg med en liten present i... Sen hämta lilleman hos ett par klasskompisar, de var snälla och hämtade honom från Fritte så att de skulle få leka lite trots att de är lediga, han var färdigäten och färdiglekt och helt slut, PERFEKT! Åkte hem och värmde på en matlåda som blev över igår, stekt korv med potatis... Vilken höjdare, not! Sen har jag suttit här och slösurfat, så skönt, lillen ligger i sängen och gosar framför TVn med sin elefant som han fick för över ett år sedan men som blivit bortglömd.

Tröstäter ett par råa korvar och dricker påskmust, vet inte varför jag tröstäter, antagligen för att jag är så in i bänken trött och det är enda sättet att hålla mig vaken!

Inga kommentarer: