söndag 12 april 2009

Planering

Teamet mitt har fått lite pengar och nu gäller det att få 13 personer att komma överrens om aktivitet och hur mycket pengar man kan vara intresserad av att skjuta till från egen ficka... I slutänden är det ju ändå jag som bestämmer, men det är ju djävligt trist om jag bestämmer och planerar något så vill ingen följa med!

Bowling 1,5 timme är ett alternativ, då räcker pengarna men hur kul är det att vara inomhus nu när våren kommit?!

Grönan är det andra alternativet, femkamp och entré om alla följer med innebär att man får lägga till 55:-/skalle. Själv tycker jag att Grönan är kanonskoj, det har jag gjort med teamet förrut och det var ganska OK, några försvann på sitt håll och andra åt andra hållet. Själv åkte jag hem tidigt men vi hade trevligt och tävlingsmänniskor som vi är så var det på liv och död. Insåg ganska snart att eftersom jag är chef så får jag lägga mig och självklart kom jag sist, men det var ingen som tyckte synd om mig.

Bestämde mig även för att jag skulle ta en lott på ett chokladlotteri där man kunde vinna en megaflaska fyllt med godis, grabben bakom försökte sälja på mig extra lotter men jag sa att det räcker med en så vinner jag! Helt otroligt, efter hur många nitlotter som helst tidigare på kvällen så vann jag godisflaskan fylld med godis, så nöjd och det var helt klart bättre än att vinna 5-kampen!

Så nu håller jag tummarna för att röstningen i teamet gör att vi går på Grönan och att det då är fint väder!

Inga kommentarer: