söndag 19 april 2009

Vår båt blir så fin


Min man har flera kvällar och helger varit ute vid vår båt, han har slipat och slipat, städat ur hela båten från slipdamm och sen lackat hela sittbrunnen och det blev så fint! Ja, jag har inte varit där utan bara sett bilderna, det är för kallt än i min smak och någon måste vara hemma och ta hand om hemmet! Idag slog mannen rekord, han åkte från båten till BauHouse där han köpte matta till båten, sen åkte han tillbaka till båten där han skär till mattan och lägger in den!
Ett av två nya bord är uppsatt, men det behöver lackas för nu är det lite för stora skillnader! Jag är så stolt och glad över att det gott så bra, blir så fint och innan sjösättningen! Duktig man jag har!
ÅNGESTEN: Jag är rädd för att det är mitt jobb att fixa gardinerna sen, jag slet ner gardinhållarna i ren frustation förr förra hösten och inga nya har kommit upp... Ser nu att många använder såna hållare som jag slängde, då kostar de säkert en slant så jag måste komma på något nytt och bättre... Kanske limmar jag helt sonika fast lite kardborreband, enkelt att flytta gardinerna och enkelt att sätta upp... Jag gillar när det är enkelt!

Inga kommentarer: